reklama

Raz budem bohatý...

Veľakrát som rozmýšlal o témach, ktoré sú absolutne mimo mňa. Viem, že nie som odborník pravdepodobne na nič ohľadom čoho budem písať, ale držím sa motta "V jednoduchosti je krása - a píš si o čom chceš veď tu máme demokraciu, tak prečo nie"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Bude to jednoduchý pohľad obyčajného študenta, ktorý 2 dni pred externou maturou nemá nič lepšie na práci ako tu písať hlúposti. Jednoducho som musel, dostal som inšpiráciu, keď som bol dnes vonku so psom. Neviem akú to má prepojenosť s tým, že som venčil psa, ale myslím si, že dobrá myšlienka vám napadne vtedy, keď to najmenej čakáte. Veď ľudstvo, v podobe ako vyzerá teraz, je postavené na vynálezoch resp. výmysloch, ktoré sa vo väčšine prípadov dostali k životu, nie vďaka dlhému a vyčerpavajúcemu štúdiu na niektorej z prestížnych anglických univerzít, ale kvôli náhode a hravosti, ktoré nie sú o nič menejcenné ako samotné štúdium. Penicilín, Coca Cola, mikrovlnná rúra či ohňostroj, bez ktorého by sme si len ťažko vedeli predstaviť pravú novoročnú oslavu, pokiaľ nerátam alkohol. ;)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začnime pekne jednoducho. Každý chce byť bohatý (aspoň ja nepoznám ľudí, ktorí by priamo odmietali žiť luxusným životom niekde v Monaku), samozrejme, je to prirodzená ľudská vlastnosť. Ale poviem vám narovinu, väčšina z nás o tom bude len snívať a bude sa stretávať s každodennými problémami, ktorým čelí väčšina ľudskej populácie - ako je boj o prácu, zdravie či zabezpečnie rodiny. To je ale nespravodlivé, čo? Mať samé jednotky naprieč celým spektrom, od základnej cez strednú, skončiť s červeným diplomom na VŠ a zarobiť priemerný zárobok (tí šťastnejší), pokiaľ neskončíte ako nezamestnaný na úrade práce. Keď počítam správne, tak v škole, pokiaľ dokončíme aj VŠ, strávime až neuveriteľných 18 rokov. WOOOOW! Pýtal som sa ľudí, konkrétne mojich spolužiakov, prečo chcú ísť na vysokú školu? Väčšina odpovedala: "Vieš Jano, keď budeš mať výšku, tak zarobíš lepšie," alebo, "chcem byť múdry, a byť veľmi bohatý". Čím vyššie vzdelanie máte, tým budete úspešnejší resp. budete mať viac PEŇAZÍ! Myslíte si, že 300 stranová encyklopédia v hlave vám zaručí MEGA veľa peňazí a jachtu v Karibiku? Pokiaľ si to myslíte, tak na to rýchlo zabudnite...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď chcete niečo dosiahnúť, tak v prvom rade to musíte chcieť vy sami. Samotné vzdelanie vám však úspech a peniaze nezaručí ale môže pomôcť. Pokiaľ sa vám zdá niečo zbytočné, tak máte pravdu, väčšinou to aj zbytočné je (teraz samozrejme nenarážam na vylučovanie ustríc alebo rok založenia už neexistujúcich závodov na Slovensku - tieto informácie sú veľmi potrebné...). Pokiaľ ťa zaujíma kutlúra škandinávskych krajín, tak prosím... rozvýjaj to. Pokiaľ ťa baví kresliť, ale nevzali ťa na školu... hlavne neprestávaj, možno prídeš s niečím nadčasovým ako A. Warhol, ktorý, povedzme si rovno, nebol jeden z tých chytrrejších. Pokiaľ máš nápad, poď s ním von... a nenechávaj ho v sebe umrieť. Pretože nikdy nevieš, čo ti to raz môže priniesť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nerob to pre peniaze, tie prídu pokiaľ to budeš robiť najlepšie ako vieš. Možno to nebude vo forme peňazí, ale ver mi... budeš naozaj šťastný a nebudeš len prežívať ako väčšina ľudskej populácie v súčasnosti. Budeš žiť, robiť to čo je stovrené pre teba a nikoho iného. Každý z nás je ORIGINÁL a to je natom úžasné. Budete sa čudovať, ale neexistujú len 3 smery, ktorými sa dá vydať - Ekonómia, právo či medicína. Robte to, čo vás skutočne baví!

Nechcem byť veľmi dlhý pretože ani ja nemám rád dlhé články. Takže teraz si pôjdem spraviť horúce kakao, zapnem si hudbu a pôjdem sa snáď aj niečo na tie maturity poučiť. Ktovie, možno raz budem v milionárovi a dostanem tú istú otázku. ;)

Ján Hornyák

Ján Hornyák

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Môj blog nie je založený na objektívnych faktoch, ale subjektívnom názore. Môžem si ho interpretovať tak, ako chcem ja. Názor mi nikto nevezme."Vysokoškolský študent BWL v Rakúsku Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu